.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

آشنایی با اکسل و کاربردهای آن
معرفی نرم افزار اکسل
یکی از هفت مهارت icdl آموزش نرم افزار Excel است. نرم افزار Excel یکی از مفیدترین برنامه های Microsoft Office است. نرم افزار Excel یک صفحه گسترده است ، به این معنی که Excel در واقع یک جدول بسیار بزرگ است. کاربر می تواند هر سلول را در صورت لزوم تعریف ، فرمول بندی ، تغییر دهد یا محدودیت های دسترسی را برای هر سلول با توجه به نیاز آنها برای هر سلول تعریف کند.
Excel یکی از مجموعه های Microsoft Office است که متعلق به گروه Desktop Application این مجموعه است که برای انجام محاسبات ریاضی و رسم نمودار با استفاده از ابزارهای گرافیکی طراحی شده است. . اکسل توانایی انجام محاسبات ریاضی دشوار را دارد و افراد کمی از اکسل برای ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات حسابداری یا ریاضی استفاده می کنند.

استفاده از اکسل در امور مالی و حسابداری
اگر به بخش های مالی و حسابداری شرکت نیز نگاه کنید ، خواهید دید که صفحه رایانه با صفحات گسترده اکسل حاوی اطلاعات مالی ، بودجه ، پیش بینی ها و برنامه های مورد استفاده در مهمترین تصمیمات تجاری پر شده است. دارد. این بخش از مشاغل بیش از هر بخش دیگری به صفحات گسترده اکسل متکی هستند تا از مزایای آن بهره مند شوند. فرمول های پیشرفته در اکسل می توانند فرایندهای دستی را انجام دهند که تکمیل آنها در عرض چند دقیقه طول می کشد. اکثر کاربران می دانند که نرم افزار اکسل می تواند جمع آوری ، ضرب ، تقسیم و تفریق را به خوبی انجام دهد ، اما توجه داشته باشید که این نرم افزار از ویژگی های بسیار پیشرفته ای برخوردار است.

تجربه عمومی اکسل
اولین دکمه ای که در گوشه بالا سمت چپ سند Excel ظاهر می شود ، دکمه Microsoft Office است. اگر روی آن دکمه کلیک کنید ، پنجره کوچکی مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید از گزینه ها برای ایجاد سند جدید یا باز و ویرایش سندی که قبلاً کار کرده اید ، استفاده کنید. به طور کلی ، گزینه های موجود در این پنجره شامل دستورات اساسی مدیریت پرونده مانند ذخیره ، چاپ ، بستن سند و غیره است.

دستورات و توابع اکسل بر اساس موضوع دسته بندی می شوند. به این دسته ها تب گفته می شود. هر برگه از چندین بخش و یک سری گزینه تشکیل شده است که هر کدام عملکرد و قابلیت های خاص خود را دارند. به عنوان مثال ، اگر بر روی برگه Insert کلیک کنید ، خواهید دید که بخش ها و گزینه های موجود در برگه Insert کاملاً متفاوت از بخشهای موجود در برگه Home است.

 

* تب Home به شما امکان می دهد متن و اعداد را در سلول ها وارد کنید ، داده ها را ویرایش و مرتب کنید ، سلول ها را ویرایش و حذف کنید و غیره.

* با استفاده از گزینه های موجود در برگه Insert ، می توانید عناصری مانند جداول ، عکس ها ، نمودارها و ... را در سند خود وارد کنید. این برگه معمولاً برای "درج" هر چیزی در یک سند اکسل استفاده می شود.

* صفحه طرح بندی صفحه ، گزینه های این برگه مربوط به تنظیمات صفحه در سند است. به طور کلی ، از گزینه های موجود در این برگه برای پیکربندی و بهینه سازی صفحات صفحه اکسل استفاده می شود.

* برگه فرمول ها ، این برگه برای درج فرمول ها و توابع ریاضی استفاده می شود. این برگه شامل مجموعه ای از توابع ریاضی است که به طور پیش فرض در پروژه های پیچیده ریاضی و حسابداری استفاده می شود.

* با استفاده از گزینه های زبانه Data ، می توانید اطلاعات موجود در سایر نرم افزارها یا منابع اطلاعاتی را در اینترنت وارد اکسل کرده و تغییراتی در آن ایجاد کنید. وظایفی مانند مرتب سازی و فیلتر کردن اطلاعات برخی از ویژگی های موجود در این برگه است.

* با استفاده از گزینه های موجود در برگه بررسی می توانید تغییرات خاصی را در نرم افزار ایجاد کنید. به عنوان مثال ، تصحیح کننده واژه را مطابق میل خود تنظیم کنید ، از مترجم سند اکسل برای بهبود کیفیت متن درج شده در سلول ها ، مقایسه متن با سایر متن ها و ایمن سازی طرح Excel خود استفاده کنید.

* گزینه های تب View برای مشاهده یک سند اکسل است. به عنوان مثال ، می توانید طرح صفحه را انتخاب کنید ، سند را در حالت بزرگنمایی مشاهده کنید و. همچنین می توانید گزینه های سفارشی را از صفحه سند Excel اضافه یا حذف کنید.

وقتی سند اکسل ایجاد می شود ، 3 صفحه به طور پیش فرض ایجاد می شود. این برگه ها برای جدا کردن کار در محیط Excel و انجام عملیات در بخشهای جداگانه استفاده می شوند و تعداد آنها نیز قابل افزایش است. هر سلول یک آدرس منحصر به فرد دارد که با حروف انگلیسی (در ستون ها) و اعداد (به صورت ردیف) استفاده می شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
ن : قباد
ت : یک شنبه 21 دی 1399
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی